Nowatorski punkt szkoleniowy dla młodzieży: pierwsza w Zabrzu wirtualna strzelnicę otwarta w Zespole Szkół Ekonomiczno-Usługowych

20 września tego roku, na terenie Zabrza doszło do wyjątkowego zdarzenia. W strukturach Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych zainaugurowano pierwszy na terenie miasta ośrodek szkoleniowy – strzelnicę wirtualną. Ta nowoczesna przestrzeń służąca do nauki i treningów pozwoli młodzieży rozwijać i doskonalić swoje umiejętności związane z bezpiecznym obchodzeniem się z bronią.

Strzelnicę wirtualną charakteryzuje zastosowanie zaawansowanego systemu szkoleniowego, który bazuje na technologii wirtualnej rzeczywistości. Młodzi ludzie będą mieli okazję poprawiać swoje zdolności strzeleckie, wykorzystując do tego repliki broni zaopatrzone w sensory laserowe, co gwarantuje bezpieczne oraz innowacyjne ćwiczenia. Jest to pionierska konstrukcja w mieście Zabrze, której celem jest umożliwienie uczniom rozwijania umiejętności w sterowanych okolicznościach, łącząc proces edukacyjny ze praktyką.

Otwarcie strzelnicy miało oficjalny charakter, z udziałem przedstawicieli lokalnej władzy samorządowej, Kuratorium Oświaty w Katowicach oraz służb mundurowych. Udział tych instytucji podkreślał prestiż wydarzenia i znaczenie tego nowatorskiego przedsięwzięcia dla społeczności lokalnej. Strzelnica wirtualna jest efektem realizacji programu „Strzelnica w powiecie 2024”, przedsięwzięcia prowadzonego przez Ministerstwo Obrony Narodowej.

Projekt ten mógł być zrealizowany dzięki ogromnemu wsparciu finansowemu. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 238 000 złotych, z których suma 190 400 złotych pokryta została z funduszy programu MON. To dowód na to, jak istotne jest inwestowanie w rozwój umiejętności młodych ludzi oraz zapewnienie im dostępu do najnowszych technologii.

Nowo otwarta strzelnica wirtualna nie będzie dostępna jedynie dla uczniów Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych. Dyrektorzy pozostałych szkół ponadpodstawowych będą mogli skorzystać z jej możliwości, jeżeli miasto Zabrze jest organem prowadzącym ich placówki. W tym celu muszą oni skontaktować się z Dyrektorem ZSE-U, aby ustalić plan korzystania z nowej przestrzeni w ramach realizacji podstawy programowej.