Od 2025 roku wymóg posiadania adresu e-Doręczeń dla wybranych przedsiębiorców i instytucji publicznych

Począwszy od nowego roku 2025, pewna grupa biznesmenów oraz większość podmiotów publicznych zostanie zobowiązana do posiadania adresu przeznaczonego do e-Doręczeń. Ograniczenie to dotyczy również osób wykonujących zawody zaufania publicznego, takie jak adwokaci, radcy prawni, doradcy podatkowi czy notariusze.

E-Doręczenia to nowoczesna forma komunikacji, polegająca na rejestrowanym doręczaniu korespondencji w formie elektronicznej. Jest to rozwiązanie, które gwarantuje możliwość wysyłania oraz odbierania wiadomości w sposób równoważny z tradycyjnym listem poleconym z potwierdzeniem odbioru.

Celem wprowadzenia tej usługi jest stopniowe zastąpienie klasycznej, papierowej formy korespondencji urzędowej. Przewiduje się także, że e-Doręczenia będą używane zamiast obecnej komunikacji za pośrednictwem platformy ePUAP.

Kreowanie adresu do e-Doręczeń dla swojej firmy jest jednoznaczne z ustanowieniem go jako oficjalnego miejsca docelowego dla wszelkiej korespondencji urzędowej. Zapisanie takiego adresu w bazie adresów elektronicznych oznacza, że wszystkie urzędy korzystające z usługi e-Doręczeń będą przekazywały korespondencję do twojej firmy wyłącznie za pomocą kanałów cyfrowych.